THE NIKE CUP MEXICO ( Cannes Media Lion Gold 2011. Nike CUP)
Each time frame given to the World Cup to be held every four years, appearing in different regions of the planet The Nike Cup This event is a tournament that is held in 42 countries and 24 cities in Europe, Asia and America. The tournament is aimed at young people between 15 and 19 years of age. They are armed to face teams against each other until a champion that represents every country.
The graph-level work in some way becomes a competition within Nike's subsidiaries in each country. Where do the job looks more original, but above all, taking the essence of the place where it will be the tournament.
This year Mexico The Nike Cup held in Mexico City from 17 May to 10 June in various courts of the city. Where the finalist of the tournament will represent Mexico in the Nike U.S. Cup on 10 July. The concept was developed, was the representation of Calli, which means Temple or House, but also everything that cushions and protects. Under this idea was generated for each zone of Mexico City a Calli. A total of 32 developed Callis, each different in concept and the essence of pre-Hispanic glyphs.
The idea was to create a kind of shield that represents the Callis war. Which are traditionally implemented through signs on walls, posters, blankets, stickers and viral advertising in social networks and other electronic media.
The entire month of May and June were in different parts of the city graphics that proudly represents the campaign graphical essence of our pre-Hispanic roots.
Cada determinado tiempo con marco al mundial de fútbol que se celebra cada 4 años, aparece en diferentes regiones del planeta The Nike Cup. Dicho evento es un torneo que se celebra 42 países y 24 ciudades de Europa, Asía y América. El torneo esta dirigido a jóvenes entre los 15 y 19 años de edad. Se arman equipos que se enfrentan uno contra otro hasta lograr un campeón que representa a cada país.
El trabajo a nivel gráfico se convierte de cierta manera en una competencia dentro de las filiales de Nike en cada país. Donde se busca hacer el trabajo mas original, pero sobre todo, que tenga la esencia del lugar donde será el torneo.
Este año The Nike Cup Mexico se llevo a cabo en el Distrito Federal de l 17 de mayo al 10 de junio en diferentes canchas de la ciudad. Donde el finalista del torneo representará a México en la Nike Cup de Estados Unidos el 10 de julio. El concepto que se desarrollo, fue la representación del Calli, que significa Templo o Casa, pero también todo aquello que resguarda y protege. Bajo esta idea se genero para cada zona de la Ciudad de México un Calli. En total se desarrollaron 32 Callis, cada uno diferente en concepto y con la esencia de los glifos prehispánicos.
La idea era crear una especie de escudo de guerra que representa los Callis. Los cuales se implementaron de manera tradicional por medio de rótulos en muros, pósters, mantas, stickers y publicidad viral en redes sociales y otros medios electrónicos.
Todo el mes de mayo y junio estuvieron en diferentes puntos de la ciudad los gráficos de la campaña que representa orgullosamente la esencia gráfica de nuestras raíces prehispánicas.
The Nike Cup Mexico
Client: NIKE
Role: Art director/Design/Illustrator